Eilen illalla olin Suomen Naisliiton Helsingin yhdistyksen vaalipaneelissa. Ensimmäisessä kysymyksessä meitä pyydettiin kertomaan, olimmeko Helsingin kaupungin palveluissa kokeneet sukupuolesta johtuvaa syrjintää ja mikä saamamme palvelu oli ollut erinomaista.

Minä vastasin, etten itse ole kokenut tällaista syrjintää, mutta olen kuullut, että liikuntapuolella tytöillä ja naisilla on poikia ja miehiä vaikeampaa saada kaupungin tiloja harjoitteluun - ainakin mielekkääseen aikaan.

Erinomaista palvelua olen saanut terveyden- ja sairaanhoidon puolella. Vaikka en ole näiden palvelujen suurkuluttaja, niin niiden resurssitilanteen tietäen en voi kuin ihmetellä, miten työlleen omistautuneesti he meitä kaupunkilaisia palvelevat.

Luontevan kiitoksen antaminen ei aina onnistu, mutta tänään minulla oli siihen mahdollisuus. Kävin nimittäin syöpäklinikalla katsomassa ystävääni, jonka hoidot siellä ovat jo loppuvaiheessa.

Pari hoitajaa käväisi silloin ystäväni huoneessa ja käytin tilaisuutta hyväkseni antaen heille myönteistä palautetta. Kerroin myös eilisestä vaalipaneelista ja miten muutkin olivat kanssani samaa mieltä. Molemmat hoitajat ilahtuivat saamastaan palautteesta.

Muistetaan siis rohkaista kaupungin työntekijöitä ja antaa tilaisuuden tullen heille myönteistä palautetta.

 

Liikuntapaikkojen harjoitteluaikojen tasapuolisuuden puutteesta kertoo myös KD:n puheenjohtaja Sari Essayah Tanen eli Tasa-arvoasiain neuvottelukunnan Tasa-arvovaalit-videossa. https://www.youtube.com/watch?v=i5qXklp1d4I